گروه کارخانه جات گل نمک

تولیدکننده و فروشنده انواع نمک صنعتی خوراکی بهداشتی نمک دانه بندی و سنگ نمک

گروه کارخانه جات گل نمک

تولیدکننده و فروشنده انواع نمک صنعتی خوراکی بهداشتی نمک دانه بندی و سنگ نمک

از نمک استفاده و کارهای خود را راحت‌تر کنید.


۱- تمیز کردن فلز زیر اتو

حتما برای شما هم پیش آمده که علی‌رغم میزان دقت شما هنگام اتو زدن، در اثر حرارت زیاد قسمتی از لباس به اتو چسبیده و به خاطر سفت شدن جدا کردن آن از اتو مشکل بوده است. کریستال‌های نمک چاره این کارند. اتو را به برق زده، روی حرارت زیاد قرار دهید. مقداری نمک آشپزخانه روی روزنامه بریزید. اتوی داغ را روی آن بمالید تا تمیز شود.

 

۲- جذب سریع چربی

هنگام صرف غذا در رستوران در صورت ریختن سس سالاد روی لباس، مقداری نمک روی قسمت لک‌شده بریزید تا چربی را جذب کند و پس از رسیدن به خانه آن را طبق معمول بشویید.

 

۳- از بین بردن زردی عرق

در مورد کسانی که زیاد عرق می‌کنند، استفاده از نمک راز خلاص شدن از لکه‌های زرد از روی لباس آن‌هاست. ۴ قاشق غذاخوری نمک را داخل ۱ لیتر آب داغ حل کنید. تا زمان از بین رفتن لکه با استفاده از اسفنج روی لباس بمالید.

 

۴- تثبیت رنگ حوله

در ۲ یا ۳ بار اولی که حوله‌های رنگی جدید را می‌شویید، یک پیمانه نمک به آب اضافه کنید. نمک موجب تثبیت رنگ شده حوله شما براق باقی می‌ماند.

 

۵- از بین بردن بوی سطل زباله

بوی نامطبوع زباله را با نمک از بین ببرید. ½ پیمانه نمک را داخل آب سرد حل کنید و داخل سطل بریزید. نمک به گرفتن و خنثی کردن بو کمک می‌کند.

 

 

 

۶- کندن غذای چسبیده به تابه و قابلمه

جدا کردن غذای ته گرفته از روی ظروف با استفاده از نمک آسان است. کافیست قبل از شستشو مقداری نمک روی آن بریزید. داخل ظرف را خیس کنید و تا جدا شدن خرده‌های غذا صبر کنید. سپس به طور معمول شستشو را انجام دهید.

 

۷- برق انداختن ظروف بلور

در صورتی که ماشین ظرفشویی نتواند لکه‌های ظروف شیشه‌ای و بلور را تمیز کند و با شستشو با دست هم تمیز نشوند، مقداری نمک را با ¼ پیمانه سرکه ترکیب کنید و ظرف بلور را یک شب داخل آن خیس کنید. صبح روز بعد براق بودن آن را مشاهده کنید.

 

۸- از بین بردن چربی مانده در پشت تابه

معمولا به مرور زمان چربی‌ها به دلیل حل نشدن در آب، پشت تابه را بدرنگ می‌کنند. برای حل این مشکل، قبل از شستن تابه مقداری نمک روی آن بپاشید تا چربی را به خود جذب کند. نمک را از روی آن پاک و شستشوی معمولی را انجام دهید.

 

۹- پاک کردن رژ لب از روی لیوان

تمیز کردن رژ لب از روی لیوان حتی با گذاشتن آن‌ها داخل ماشین ظرفشویی کار سختی است. دلیل آن نیز مرطوب‌کننده‌هایی است که به ماندگاری رژ لب کمک می‌کنند و روی سطح لیوان باقی می‌مانند. قبل از شستن ظرف، لبه آن را با مقداری نمک پاک کنید.

 

۱۰- تمیز کردن شیر ته‌گرفته از داخل شیرجوش

یکی از مواردی که پاک کردن آن دشوار است، شیر چسبیده به ظرف است. اما نمک کار را خیلی آسان می‌کند. ظرف را خیس کرده، داخل آن نمک بپاشید. ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس شیردوش را بشویید. نمک همچنین بوی نامطبوع شیر سوخته را جذب می‌کند.

 

۱۱- از بین بردن جرم‌های تخته گوشت

تخته گوشت یا تخته نان را با آب و مایع‌ظرفشویی بشویید. برای آن که رنگ تخته روشن‌تر و براق‌تر شود، یک دستمال را که قبلا داخل آب‌نمک گذاشته‌اید، کمی فشار داده، روی آن بمالید.

 

۱۲- تمیز کردن یخچال

برای تمیز کردن یخچال نیازی به مواد شیمیایی و بوگیرها نیست. مواد غذایی و طبقات یخچال را بیرون آورید. مقداری نمک را داخل تقریبا ۴ لیتر آب گرم حل کنید و با استفاده از یک اسفنج داخل یخچال را تمیز کنید. نگران خط افتادن یخچال نباشید چون این محلول ساینده نخواهد بود.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

بررسی افزودن نمک و کاهش اسیدیته بر خصوصیات ورآمدگی گلوتن

بررسی افزودن نمک و کاهش اسیدیته بر خصوصیات ورآمدگی گلوتن

در دهه های گذشته مطالعات زیادی بر تاثیر افزودن نمک های طبیعی بر ویژگی های نانوایی و بهبود خمیر انجام شده است. هنگام افزایش نمک به خمیر آرد گندم پروتئین های گلوتن تجمع می یابد که این اثر وابسته به نوع و میزان نمک افزوده شده می باشد. بسته به رقم گندم، زمان اختلاط و افزودنی ها، ورآمدگی گلوتن در آب تغییر کرده که این پدیده ها مستقل از مقدار آب گلوتن می باشد. در این تحقیق، ویژگی های ویسکوالاستیک و ورآمدگی گلوتن با افزایش غلظت نمک های Mg، Na، و کاهش اسیدیته در حضور اسیدهای آمینه لیزین و والین مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که مقدار آب با افزایش غلظت نمک کاهش یافت. کاهش اسیدیته چسبناکی خمیر و مقدار گلوتن جدا نشده را اولتراسانتریفوژ افزایش داد. در اسیدیته 2/4، گلوتن مقدار آب بیشتری را جذب نمود که با کاهش مقدار مدول الاستیک و ویسکوز همراه بود. لیزین و والین نیز اثر قابل توجهی بر روی مدول الاستیک گلوتن نشان دادند.

 

 

 

بررسی غنی سازی های انجام شده در صنعت پاستا

پاستا محصولی با میزان سدیم و چربی پائین، غنی از کربوهیدرات و بدون کلسترول است. اما از نظر مقدار اسیدهای آمینه ضروری مانند لیزین و ترتئونین بسیار فقیر است. این محصول جز اولین محصولات اعلام شده در سال 1994 از سوی FDA برای غنی سازی با آهن و ویتامین ها بوده و WHO، پاستا را یک حامل مناسب برای مواد مغذی معرفی کرده است. تاکنون مطالعات فراوانی به منظور افزایش مقدار پروتئین با افزودن منابع غنی از پروتئین مانند دانه کتان، آلبومین تخم مرغ، پروتئین آب پنیر و پروتئین سویا انجام گرفته است. محصولات جانبی آسیاب گندم مانند جوانه، لایه آلرون و سبوس می توانند در تولید پاستا با هدف بهبود خواص تغذیه ای استفاده شوند. هدف از این تحقیق بررسی اثر افزودن گندم سیاه، نشاسته مقاوم، پوست انبه، جوانه گندم، آرد لوبیای چشم بلبلی و بر خواص فیزیکی و شیمیایی، حسی و بافتی اسپاگتی است.

 

 

 فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

 

 

 

 

نمک وکاهش درد های عضلانی


نمک وکاهش درد های عضلانی

مصرف نمک به صورت گرم شده برای کاهش دادن درد های عضلانی بسیار سودمند است.
سایت خبری الطلیعه کویت اعلام کرد استفاده از نمک  برای آرامش التهاب و برخی از ناراحتی های معده و روده مانند اسهال و دردهایی که در دوران قاعدگی بانوان ایجاد میشود و برای برطرف کردن گرفتگی عضلات، مفید است.
طریقه ی مصرف: مقدار یک کیلو  سنگ نمک را حرارت می دهیم تا گرم شود سپس آن را در میان یک حوله می پیچیم  و محکم می بندیم و روی مو ضع دردناک قرار می دهیم و اگر  به تدریج سرد شد آن را دوباره گرم می کنیم.
گفتنی است  چنانکه رنگ نمک دودی شد و یا تغییر حالت داد بهتر است مجددا از آن استفاده نشود.برخی نیز معتقدند ماسه ی دریا نیز همین خاصیت را دارد و می تواند در معالجه، جایگزین نمک شود.
مصرف غذاهای پر نمک برای بیماران مبتلا به فشار خون بسیار خطرناک است.
بررسی های آماری در سال 2004 نشان می دهد که در انگلستات غریب به 18 میلیون نفر درگیر فشارخون بالا می باشند. فشار خون باعث می شود تا این افراد سه برابر بیشتر از مردم عادی دچار بیماری های قلبی یا صدمات مغزی شوند. همین آمار نشان می دهد که سالانه 50 هزار نفر بر اثر سکته مغزی و 238 هزار نفر بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست می دهند. نمک از جمله موادی است که در وعده های غذایی روزمره ما بسیار استفاده می شود و از جمله عوامل مهمی است که با فشار خون ارتباط مستقیم دارد.


چه مقدار نمک بخوریم

شک نداشته باشید که مصرف نمک برای سلامت انسان کاملآ ضروری است اما امروزه مصرف متوسط نمک توسط اغلب مردم بیش از 2.5 برابر میزانی است که باید نمک مصرف کنند. حد اکثر مصرف نمک برای یک فرد بالغ و سالم نباید بیش از 5-6 گرم در روز باشد، این مقدار نمک تقریبآ معادل یک قاشوق چایخوری می باشد.

اما محاسبه مقدار مصرف آن بسیار دشوار است چرا که حدود 70-80 درصد از نمک مصرفی روزانه ما از طریق غذاهایی که میخوریم به بدن وارد می شود. نان، بیسکوییت، انواع غذاهای آماده و ... دارای مقادیر قابل توجه نمک هستند و انواع چیپس، سسها، پنیر، زیتون و ... دارای مقادیر بیشتری نمک هستند که مصرف زیاد آنها می تواند خطرناک باشد

 

آیا مصرف نمک برای همه افراد مضر است

 

عده ای از دانشمندان معتقد هستند که مصرف نمک در افراد سالم اثر خاصی بر روی فشار خون نمی گذارد، در مقابل این دیدگاه بطور مشخص می توان گفت که مصرف زیاد نمک برای افرادی که بیماری قلبی دارند می تواند بسیار خطر ناک باشد و باید کنترل شده مصرف شود. اما در هر دو نظریه میزان تاثیر گذاری منفی نمک به میزان حساسیت بدن افراد به مصرف نمک بستگی دارد..

باید اضافه کرد شواهد بسیاری نیز در دست است که مصرف نمک زیاد علاوه بر فشار خون با بیماری های استخوانی، سرطان معده و ... بی ارتباط نیست لذا از آنجایی که اندازه گیری این حساسیت کار ساده ای نمی باشد، توصیه تمام پزشکان آن است که کمتر نمک مصرف کنیم تا بیشتر زندگی کنیم. این موضوع به حدی مهم است که بزرگترین شرکتهای تولیدی غذا در انگلستان تصمیم دارند که بتدریج میزان نمک موجود در انواغ فراورده های غذایی خود را کاهش دهند تا به این ترتیب به سلامت جامعه کمک کنند..

برای تمامی افراد چه مشکل فشار خون داشته باشند چه نه آن است که حتی المقدور از مواد تازه مانند میوه ها، سبزیجات و ... استفاده کنند و آنها را در پروسه های طولانی پخت و پز قرار ندهند. به عقیده آنها هر چه میزان نمک در غذا بیشتر باشد بتدریج احساس وجود نمک درغذا کمتر می شود و برای آنکه احساس مزه نمک بوجود آید نمک بیشتری مصرف خواهیم کرد، لذا نمک کمتر مزه بیشتر شوری می دهد افزودن مقداری لیمو ترش به نمک

 

است که می تواند مزه نمک در غذا را نمایان تر نما ید.

نمک آشپزخانه

نمک یا کلرید سدیم، یک ماده ی مرکب شیمیایی است که از دو عنصر سدیم و کلر تشکیل یافته است. این ماده عامل شوری آب اقیانوس ها و دریاها و همچنین مایعات برون سلولی بسیاری از موجودات چند سلولی می باشد. از نمک به عنوان طعم دهنده ی غذا یا به عنوان نوعی ماده نگهدارنده استفاده می شود.

اهمیت بیولوژیکی نمک

کلرید سدیم نوعی ماده ی حیاتی بر روی کره زمین است. اغلب بافت ها و مایعات بدن، حاوی مقادیر متفاوتی نمک می باشند. غلظت یون سدیم در خون با تنظیم سطح مایعات بدن مرتبط است. انتقال تحریکات عصبی را یون های سدیم تنظیم می کنند.

از حل نمودن 9 درصد کلرید سدیم در آب، محلول فیزیولوژی به دست می آید. چون این محلول به پلاسمای خون شباهت زیادی دارد، به همین دلیل به این نام معروف است. از محلول فیزیولوژی به عنوان مایع جایگزین در پزشکی استفاده می کنند. از این محلول معمولاً برای کمک به بیمارانی که به هر دلیل آب بدنشان از دست رفته استفاده می کنند. در میان مهره داران، تنها انسان ها قادرند که با عرق کردن، مقادیر زیادی نمک از بدن خود ترشح نمایند.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

نمک تصفیه شده چگونه نمکی است؟


نمک تصفیه شده چگونه نمکی است؟

 

نمک نامی است عام که به "کلرور سدیم" به صورت بلورهای سفید مکعبی شکل با دانه های بسیار ریز در طبیعت وجود دارد. نمک طعام محصولی است متبلور، شور مزه و بدون بو که عمدتاً که از کلرورسدیم تشکیل شده است.

از آغاز تاریخ زندگی بشر کاربرد کلرورسدیم به عنوان یک نوع چاشنی که به رژیم غذایی افزوده می شودکاملاً روشن است و خواص ضد میکروبی نمک و خاصیت نگهداری مواد غذایی و جلوگیری از فساد آن ها روشی متداول در زندگی بشر بوده است.

امروزه با توجه به شیوع بالای بیماری قلبی و عروقی و پر فشاری خون مصرف زیاد نمک به عنوان یکی از مهمترین عوامل خطر در بروز این بیماری شناخته شده است، آمار نشان می دهد که از هر 800 مورد مرگ میر در کشور 300 مورد آن ناشی از بیماری قلبی و عروقی می باشد. سرانه مصرف نمک بنا به توصیه سازمانهای بین المللی بایستی به حداکثر 5 گرم در روز (2 گرم سدیم) کاهش پیدا کند. این در حالی است که این میزان در کشور ما دو تا سه برابر حداکثر میزان مجاز برآورده شده است.

نمک در طبیعت به دو صورت جامد (معدن نمک) و محلول در آب دریا وجود دارد. در نواحی مختلف ایران، معادن نمک به صورت کوه های نمک و نمک دریا دیده می شوند. نمک به دست آمده در معادن، دارای ناخالصی هایی است که برای سلامتی انسان بسیار مضر می باشد. به همین دلیل باید از نمک تصفیه شده (تبلور مجدد) استفاده کند.

 

چرا باید  نمک ید دار استفاده کنیم؟

ید یک عنصر طبیعی مورد نیاز برای بدن است که باید از طریق برنامه غذایی روزانه تامین شود. کمبود ید باعث بزرگی غده تیروئید می گردد. بزرگی غده تیروئید را گواتر می نامند.

اختلال در رشد مغزی و جسمی، کم شنوایی، لالی، لوچی چشم، کاهش بهره هوشی کودکان، کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی از دیگر عوارض کمبود ید است.

بهترین راه پیشگیری ازکمبود ید و گواتر ناشی از آن مصرف "نمک یددار تصفیه شده"، انواع ماهی ها و دیگر آبزیان به مقدار کافی است. "نمک یددار تصفیه شده" هنگام پخت غذا و یا در سفره قابل استفاده است.

 

نمک ید دار را چگونه نگهداری کنیم؟

- نمک یددار را نباید در معرض نور مستقیم خورشید و یا رطوبت قرار داد چون ید آن از بین می رود.

- نمک یددار تصفیه را باید در ظروف بدون منفذ پلاستیکی، چوبی، سفالی و یا ظرف شیشه ای رنگی که نور از آن عبور نمی کند نگهداری کرد.

- ظرفی که در آن نمک یددار نگهداری می شود باید همیشه در بسته باشد. چون اگر نمک یددار در معرض هوا قرار گیرد، ید آن از بین می رود.

- ذخیره کردن نمک به مدت طولانی باعث کاهش میزان ید آن می شود. سعی کنید نمک یددار را حداکثر تا 6 ماه پس از خرید مصرف کنید.

- در هنگام طبخ غذا، در اواخر پخت، نمک یددار تصفیه را به آن اضافه کنید تا مقدار بیشتری ید در غذا باقی بماند.

 

به خاطر داشته باشید:

- تمام افراد خانواده، اعم از کودکان و بزرگسالان، باید نمک یددار تصفیه مصرف کنند.

- با مصرف نمک یددار میزان ید مورد نیاز بدن به راحتی تامین می شود.

- کسانی که پزشک مصرف نمک را برای آنها ممنوع کرده است، نباید از نمک یددار تصفیه (تبلور مجدد)  هم استفاده نمایند.

- مصرف زیاد نمک یددار هم می تواند موجب افزایش فشار خون بشود. نمک در افزایش فشار خون بسیاری از افراد تاثیر دارد.

- بعضی از افراد به صورت ژنتیکی مستعد ابتلا به پر فشاری خون در اثر مصرف نمک هستند. افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیه یا دیابت، کسانی که یکی یا هر دو والدین آنها مبتلا به پرفشاری خون هستند و افراد بالای 50 سال با مصرف نمک شانس بیشتری برای ابتلا به پر فشاری خون دارند.

- کاهش مصرف نمک علاوه بر کنترل فشار خون بالا، سبب پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز می شود.

 

چند نکته مهم:

- برای اینکه با مشکل گواتر و اختلالات ناشی از کمبود ید در جامعه روبرو نشویم، توصیه می شود که از نمک های یددار تصفیه شده در برنامه غذایی روزانه استفاده کنیم.

- به خاطر داشته باشید که وجود ناخالصی ها در نمک، علاوه بر ایجاد عوارض نامطلوب، باعث کاهش شوری نمک شده و در نتیجه افزایش مصرف نمک را به دنبال دارد.

- نمک های تصفیه شده (تبلور مجدد) به دلیل خلوص بالا، میزان ید را بهتر و به مدت بیشتری حفظ می نمایند.

 

ضررهای مصرف نمک غیر تصفیه:

- در نمک هایی که تصفیه نیستند مواد نامحلول مانند شن، ماسه، خاک، گچ و مواد آلوده کننده و مواد محلول سختی مانند کلسیم و منیزیم، فلزات سنگین مثل سرب، جیوه، آرسنیک، کادمیوم وجود دارد.

- این ناخالصی ها می توانند عوارض نامطلوبی در دستگاه گوارشی، کبد، کلیه و ریه ها ایجاد کنند و حتی منجر به بروز مسمومیت شوند. اختلال در جذب ریز مغذی هایی مانند آهن و روی از مضرات دیگر ناخالصی های نمک های خوراکی است.

- همواره باید به وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت و قید عبارت " یددار تصفیه شده (تبلور مجدد)" بر روی بسته نمک دقت نمود.

- از نمک های یددار تصفیه (تبلور مجدد) که دارای کد بهداشتی و پروانه ساخت از وزارت بهداشت هستند، استفاده کنید.

- حتی الامکان سعی شود نمک به اندازه مصرف خریداری شده و از نگهداری نمک برای مدت طولانی خودداری گردد.

 

رعایت نکات بالا در سلامت تغذیه ای مردم اثرات جدی و همیشگی داشته و با در نظر گرفتن شیوه های صحیح زندگی می تواند موجب شادابی، سلامت و بهبود تغذیه جامعه گردد.پ

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

 

صنعت نمک

مصرف زیاد این ماده معدنی استخوان هایتان را پوک می کند.

محققان کانادایی درتازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که زیاده روی در مصرف نمک خطر ابتلای افراد به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.

به نقل از فارس، محققان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا در کانادا به نتایج جدید و خطرناکی درباره نمک رسیدند که در همه خانه‌ها یافت می‌شود و یکی از مواد معدنی اساسی دائمی در سر سفره‌ها است.
این محققان گفتند: مصرف مقادیر زیادی از مواد غذای سرشار از نمک "کلورید سدیم" و غذاهای شور احتمال ابتلا به پوکی استخوان و سنگ کلیه را در دراز مدت افزایش می‌دهد.
این تحقیقات با حمایت مالی موسسه بیماریهای کلیوی کانادا انجام شد و محققان نتایج خود را این گونه تفسیر کردند که عنصر سدیم موجود در نمک باعث کشیدن کلسیم از خون در جریان فراید تولید ادرار و خروج آن از کلیه می شود .در حالی که کلسیم عنصر اساسی در شکل گیری استخوانها است و کمبود آن باعث ابتلای بدن به پوکی استخوان می‌شود و احتمال تشکیل سنگ در کلیه را افزایش می‌دهد.
نمک از املاح سدیم و کلر تشکیل شده است. در بزرگسالان، هنگامی که مقدار سدیم دریافتی زیاد باشد، بدن آب زیادی را نگه می‌دارد و مقدار مایعات جمع شده در بدن بسیار زیاد می‌شود.
بسیاری از دانشمندان بر این باورند که همین عامل باعث پرفشاری خون می‌شود و این خود عاملی است برای بیماری قلبی و سکته، زیرا این مقدار زیاد مایعات در حین عبور از قلب به اعضای بدن می‌روند و باعث خستگی و درد در اندام ها می‌شوند و این خود عاملی برای ظاهر شدن بیماری کرونری (انسداد رگ های قلب) است.

در بدن بزرگسالان، مقداری از نمک دریافتی از طریق کلیه‌ها و به وسیله ادرار کردن از بدن خارج می‌شود اما در بدن نوزادان، کلیه‌ها هنوز توانایی کافی برای خارج کردن نمک از بدن را ندارند.
نمک فوایدی هم دارد که بیشترین اثر مفید نمک، ثابت کردن ضربان غیر عادی قلب است و به تنظیم فشار خون می کمک می‌کند.

خارج کردن اسیدیته زیادی که در بدن به وجود آمده است، حفظ تعادل مقدار قند خون، فراهم ساختن انرژی لازم برای بدن، کمک به عملکرد صحیح سلول‌های عصبی،جذب مواد مغذی، صاف و نرم کردن حنجره و جلوگیری از چسبناک شدن مخاط که معمولاً در تنگی نفس دیده می‌شود، از جمله دیگر فواید نمک به شمار می‌رود.

نمک همچنین برای بیماری زکام و سینوزیت بسیار مفید است و یک آنتی هیستامین طبیعی است و جلوگیری از کرامپ یا گرفتگی عضلانی و ریزش بزاق در حین خوابیدن جلوگیری می‌کند و برای ساخت استخوان مهم است.
نمک برای تنظیم خواب نیز مهم است و به عنوان یک هیپنوتیسم طبیعی عمل می‌کند و قسمتی از درمان بیماران دیابتی است که استفاده از آن بر روی زبان، موجب توقف سرفه‌های خشک می‌شود.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

نمک می‌تواند به سیستم عصبی آسیب برساند

مقدار کافی سدیم برای سلامت سیستم عصبی ضروری است. دکتر رانیا نقش سدیم را در عملکرد صحیح سیستم عصبی حیاتی می‌داند. ارسال اطلاعات از مغز به سایر اندام‌ها وابسته به سدیم است و میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن، ضروری است. اما سدیم اضافی می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد سیستم عصبی شود. وجود سدیم بیش از حد در بدن، می‌تواند برای سیستم اعصاب، خطرات جدی به همراه داشته باشد.

نتایج مطالعات انجام شده بر روی دوازده هزار فرد بزرگسال نشان داده است که میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش دهد و کاهش مصرف برخی مواد غنی از سدیم، کاهش میزان نمک مصرفی و همچنین مصرف سبزی‌جات تازه می‌تواند میزان سدیم را در بدن به حد تعادل برساند

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

Use salt lamps


 

By placing a salt crystal lamp in the bedroom light, healthy air and thus provides better sleep for your children.

 

Flame flickering light of the candles on the dinner table salt crystals create a beautiful environment quiet and romantic.

 

Natural beauty and unique lamps and light candles to make it a nice gift for many occasions has become.

 

There is a salt crystal lamp light of the adverse effects caused by electronic devices away.

 

Today, in light of the salt crystal lamps are used as the purified air in home and office.

 

You can light the lamp and candles to decorate the fireplace beside the couch or on the counter use.

 

Salt crystal lamps light up when the environment is polluted with smoke turned foul odor to destroy the environment.

نمک وکاهش درد های عضلانی


مصرف نمک به صورت گرم شده برای کاهش دادن درد های عضلانی بسیار سودمند است.
سایت خبری الطلیعه کویت اعلام کرد استفاده از نمک  برای آرامش التهاب و برخی از ناراحتی های معده و روده مانند اسهال و دردهایی که در دوران قاعدگی بانوان ایجاد میشود و برای برطرف کردن گرفتگی عضلات، مفید است.
طریقه ی مصرف: مقدار یک کیلو  سنگ نمک را حرارت می دهیم تا گرم شود سپس آن را در میان یک حوله می پیچیم  و محکم می بندیم و روی مو ضع دردناک قرار می دهیم و اگر  به تدریج سرد شد آن را دوباره گرم می کنیم.
گفتنی است  چنانکه رنگ نمک دودی شد و یا تغییر حالت داد بهتر است مجددا از آن استفاده نشود.برخی نیز معتقدند ماسه ی دریا نیز همین خاصیت را دارد و می تواند در معالجه، جایگزین نمک شود.
مصرف غذاهای پر نمک برای بیماران مبتلا به فشار خون بسیار خطرناک است.
بررسی های آماری در سال 2004 نشان می دهد که در انگلستات غریب به 18 میلیون نفر درگیر فشارخون بالا می باشند. فشار خون باعث می شود تا این افراد سه برابر بیشتر از مردم عادی دچار بیماری های قلبی یا صدمات مغزی شوند. همین آمار نشان می دهد که سالانه 50 هزار نفر بر اثر سکته مغزی و 238 هزار نفر بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست می دهند. نمک از جمله موادی است که در وعده های غذایی روزمره ما بسیار استفاده می شود و از جمله عوامل مهمی است که با فشار خون ارتباط مستقیم دارد.


چه مقدار نمک بخوریم

شک نداشته باشید که مصرف نمک برای سلامت انسان کاملآ ضروری است اما امروزه مصرف متوسط نمک توسط اغلب مردم بیش از 2.5 برابر میزانی است که باید نمک مصرف کنند. حد اکثر مصرف نمک برای یک فرد بالغ و سالم نباید بیش از 5-6 گرم در روز باشد، این مقدار نمک تقریبآ معادل یک قاشوق چایخوری می باشد.

اما محاسبه مقدار مصرف آن بسیار دشوار است چرا که حدود 70-80 درصد از نمک مصرفی روزانه ما از طریق غذاهایی که میخوریم به بدن وارد می شود. نان، بیسکوییت، انواع غذاهای آماده و ... دارای مقادیر قابل توجه نمک هستند و انواع چیپس، سسها، پنیر، زیتون و ... دارای مقادیر بیشتری نمک هستند که مصرف زیاد آنها می تواند خطرناک باشد

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com