گروه کارخانه جات گل نمک

تولیدکننده و فروشنده انواع نمک صنعتی خوراکی بهداشتی نمک دانه بندی و سنگ نمک

گروه کارخانه جات گل نمک

تولیدکننده و فروشنده انواع نمک صنعتی خوراکی بهداشتی نمک دانه بندی و سنگ نمک

آشنایی با طبّ آل الرّسول (ص) و خواص نمک


رسول خدا(ص) در روایت دیگری می‌فرمایند: «قبل از هر خوراک و پس از آن نمک بخورید». حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند: «هرکس غذای خود را با نمک آغاز کند، هفتاد درد و دردهای بسیار دیگری را که کسی جز خداوند آنها را نمی‌داند از وی دور می‌کند». این دو حدیث از مهم‌ترین احادیث پیرامون نمک است. امام باقر(ع) می‌فرمایند: «اگر مردم می‌دانستند که در نمک چه خواصّی هست، خود را جز به آن مداوا نمی‌کردند».
جایگاه نمک در تغذیه

 دربارة نقش نمک در تغذیه، مطالبی به صورت پراکنده شنیده‌ایم؛ از جمله اینکه چاشنیِ خیلی خوبی است که اگر در سبد غذایی روزانة ما قرار نگیرد گویا اصلاً غذا نخورده‌ایم. ولی چرا بعضی‌ها همیشه از این چاشنی استفاده نمی‌کنند، یا دلیل نقل مطالب ضدّ و نقیض دربارة استفاده از نمک چیست؟ دکتر حسین روازاده فارغ‌التّحصیل پزشکی از دانشگاه تهران و دارای تحصیلات خارج از کشور و پژوهشگر و محقّق در طبّ اسلامی1 و سنّتی، در این مطلب به تبیین علمی این مادة غذایی در طبّ اسلامی می‌پردازد.

یکی از داروهایی که خداوند آن را در طبیعت به ودیعت نهاده، نمک است و به عربی آن را «ملح» می‌گویند. اصطلاح «ملیح» به معنی نمکین، که زیاد نیز به کار می‌رود، از همین ریشه است. رسول خدا(ص) در روایتی که شیعه و سنّی ـ متّفقاً ـ آن را نقل کرده‌اند، می‌فرمایند: «مَثل أصحابی کالملح لایصلح طعامٌ إلّا به؛ مثل اصحاب من همچون نمک است که هیچ غذایی، جز به وسیلة آن اصلاح نمی‌پذیرد». شاید در چند دهة اخیر، کمتر به نقش نمک در بهبود تغذیه توجّه شده است. ما غالباً نمک را به عنوان ماده‌ای که مزة غذا را تغییر می‌دهد شناخته‌ایم، نه ماده‌ای که خود به تنهایی می‌تواند به عنوان یک داروی ـ به اصطلاح معدنی ـ برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. طبق این حدیث، نمک «مصلح» ـ اصلاح‌کنندة غذا است و هر کس می‌خواهد غذای سالم بخورد، حتماً باید به آن نمک بزند؛ یعنی غذا بدون وجود نمک صلاح نمی‌پذیرد؛ همان‌گونه که امّت پیامبر بدون وجود پیامبر اصلاح نمی‌پذیرند. اگر به غذا نمک زده نشود از نظر بهداشتی دچار اشکال شده، حتی می‌تواند در بعضی موارد فاسد تلقی شود. این مطلب نشان‌دهندة ارزش و اهمّیت نمک است.

در زمان قدیم، یکی از کارهای مرسوم این بوده که تخم مرغ را در لایه‌های نمک نگه‌داری می‌کردند. یعنی یک لایه نمک می‌ریختند و یک لایه تخم مرغ می‌گذاشتند تا یک ظرف مخصوصی پر می‌شد و هر وقت که نیاز داشتند نمک را پس می‌زدند و تخم مرغ را بیرون می‌آوردند. با این روش اگر تخم مرغ یک ماه هم در لابه‌لای نمک می‌ماند چنان بود که گویی همان لحظه آن را تازه از مرغ گرفته باشند. نمک از صدمه دیدن مواد توسط میکروب‌ها، قارچ‌ها و آلودگی‌های محیطی که آن را تهدید می‌کند، جلوگیری می‌کند. حتی در بعضی از کوه‌ها یا جاهایی که نمک‌زارهای بسیار قدیمی و سنگین وجود داشته، می‌توان لابه‌لای این نمک‌ها جاندارانی را یافت که قرن‌ها میان نمک مانده‌اند و هیچ تغییری در آنها صورت نگرفته است. نمک‌سود کردن ماهی یا ماهی دودی و ماهی شور نیز از نمونه‌های دیگر این نوع کاربرد نمک است.

امّا چرا گفته می‌شود: نمک مضر است؟ واقعیت این است که ما اطلّاعات بسیار جسته و گریخته‌ای دربارة نمک در جامعه‌مان می‌شنویم، امّا علمی بودن این مطالب تا حدّ زیادی روشن نیست. نویسنده نیز تاکنون مستندات علمی این‌گونه سخنان را ندیده است. متأسفانه این‌گونه شایعات، حتی در میان پزشکان هم رایج است؛ چنان‌که به بیمارانشان توصیه می‌کنند که نمک نخورید زیرا فشار خونتان بالا می‌رود، در حالی که به عکس، مقالات علمی متعدّدی مبنی بر اینکه نمک فشار خون را پایین می‌آورد یا حدّاقل در فشار خون تأثیری ندارد، موجود است.

در چند قرن گذشته، نمک خوردن در فرهنگ ما خیلی باب بوده تا آنجا که قیمت آن نیز به همین سبب در حدّ بالایی قرار داشته است. حتّی به سبب اهمیّت زیادی که به نمک در طول تاریخ ما داده می‌شده، در بین ملّت ایران رسم شده بود که هرگاه شخصی از منطقه‌ای به منطقة دیگر مسافرت می‌کرد و به میهمانی می‌رفت، مثلاً از کرمان به طالقان می‌رفت، توقع می‌رفت که نمک کرمان را به طالقان ببرد یا بالعکس و اگر احیاناً در این مسیر یادش می‌رفت یا به نوعی قصور می‌کرد میزبان به شوخی به او می‌گفت: «بشکند این دست که نمک ندارد».

رسول خدا(ص) در روایت دیگری می‌فرمایند: «قبل از هر خوراک و پس از آن نمک بخورید». در میان قدیمی‌ها رسم بر این بوده که در جیبشان قطعه‌ای سنگ نمک می‌گذاشتند و اگر می‌خواستند چیزی میل کنند، قبلش مقدار کمی از آن را به زبانشان می‌مالیدند و بعد از خوردن هم مجدداً همان عمل را تکرار می‌کردند. حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند: «هرکس غذای خود را با نمک آغاز کند، هفتاد درد و دردهای بسیار دیگری را که کسی جز خداوند آنها را نمی‌داند از وی دور می‌کند». این دو حدیث از مهم‌ترین احادیث پیرامون نمک است. امام باقر(ع) می‌فرمایند: «اگر مردم می‌دانستند که در نمک چه خواصّی هست، خود را جز به آن مداوا نمی‌کردند». چنان‌که از فرمایشات رسول گرامی و ائمة اطهار(ع) برمی‌آید، نمک از دستة «داروها»ست و علاوه بر اینکه تغذیه و غذا را سالم می‌کند و بیماری‌ها را از غذا می‌گیرد، خود نیز یک نوع داروست. به همین دلیل ما نمی‌توانیم به سادگی این داروی مهم را که ده‌ها بیماری را از انسان دفع می‌کند، صرفاً با یک شایعه از غذای مردم دور کنیم

 

 

در طبّ اسلامی تأکید بر این است که نمک را باید در حدّ اعتدال مصرف کرد. اعتدال یعنی اینکه نباید غذا بسیار شور باشد و در مواردی هم که میل به نمک وجود دارد باید نمک مصرف شود. بدن خودش به صورت ـ به اصطلاح ـ خودکار، نمک زیاد را قبول نمی‌کند. آن کسانی که احیاناً نمک زیاد مصرف می‌کنند اشتباهاً نمک زیاد مصرف می‌کنند و ما به آنها اعلام می‌کنیم که شما فقط در زمانی که احساس می‌کنید غذایتان کم‌نمک است به آن نمک بزنید.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

چرا نمک برکت سفره است؟


در تمام روایات خوردن کمی نمک قبل از شروع غذا تاکید شده است و این به دلیل آن است که نمک طعام معده را در جهت ساختن اسید کلریدریک که شیره هضم کننده مواد غذایی و ضدعفونی کننده معده است آماده می سازد اما در میان غذا و یا افزودن بیش از اندازه نمک به غذا و افراط در آن موجب افزایش فشار خون و ایجاد زخم معده می گردد. بهترین نمک، نمک دریا و نمک خالص آندرانی است که هیچ زیانی را در بر ندارد.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از منابع مستند حدیثی، در زمینه ضرورت مصرف نمک و فواید آن از ائمه اطهار که درود خداوند بر آنان باد، احادیث زیادی نقل شده که بخشی از آن ها را در اینجا بازگو می کنیم.
احادیثی در این باره:
حضرت علی(ع) می فرماید: «ابتدای غذا نمک بخورید. اگر مردم می دانستند نمک چه خاصیتی دارد هر آینه به جای داروهای مجرب دیگر آن را انتخاب می کردند.» همچنین در روایتی دیگر می فرماید: «اگر نمک بر سر سفره نباشد آن سفره برکت نخواهد داشت
امام صادق(ع) فرمود: «اگر کسی همراه اولین لقمه ی غذا نمک بخورد لکه های سیاه و سفید صورت برطرف می شود
پیامبر اکرم(ص) می فرماید:«هرکس پیش از غذا اندکی نمک بخورد خداوند سیصدوسی نوع بلا و مرض را از او دور می سازد که کوچکترین آن ها جذام است
امام علی(ع) می فرماید:«بر سر سفره ای که نمک در آن نباشد حاضر نشوید و سلامتی بدن در آن است که قبل از غذا مقداری نمک خورده شود
در کتاب کافی هشام بن سالم از امام صادق(ع) نقل می کند که پیامبر اکرم(ص) به امام علی (ع) فرمود: یا علی! غذا را با نمک شروع و با نمک ختم کن زیرا اگر کسی چنین کند از هفتادودو بیماری از قبیل جنون و جذام و برص در امان خواهد بود

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

گندزدایی

یکی از خواصّ مهمّ نمک، «گندزدایی» یا به عبارتی همان میکروب‌زدایی و ضدّ عفونی کردن است. طبق آخرین تحقیقات علمی، در هر قطره بزاق دهان ـ معادل یک گرم ـ چیزی حدود یک میلیون میکروب وجود دارد. امّا به محض اینکه قبل از غذا نمک وارد دهان می‌شود، این میکروب‌ها را از بین می‌برد. از قدیم‌الایام هم گفته‌اند: «هرچه بگندد نمکش می‌زنند». حتّی حکمای قدیم نظر بر این دارند که اگر کسی مُرد، علّت گندیدن جسدش این است که حداقل 48 ساعت به آن جسم نمک نرسیده است. یعنی اگر ما به فردی بگوییم نمک نخور ـ این اصطلاح غلطی که در جامعه باب شده ـ کمر به قتل آن فرد بسته‌ایم.

بحث در مورد نمک بسیار زیاد است. در غذاها چهار مزه وجود دارد: 1. شوری، 2. تلخی، 3. ترشی و 4. شیرینی. جالب اینکه دهان و دندان‌های ما فقط با شوری رفاقت دارد؛ یعنی سه مزة دیگر، هر سه، عامل خرابی دندان‌ها هستند و چون شوری یک مزة غالب است رسول خدا(ص) فرموده‌اند بعد از غذا شوری ـ به اصطلاح نمک ـ مصرف کنید. نمک بلافاصله بر سه مزة دیگر غالب می‌شود و مزه‌های دیگر را کنار می‌زند و دندان ما سالم می‌ماند. به همین دلیل خمیردندانی که شیرین است مورد تأیید ما نیست. همچنین می‌توان به جای نمک از سرکه نیز در پایان غذا استفاده کرد. امّا برای عموم جامعه مصرف سرکه بعد از غذا مشکل است و چنانچه نمک هم درون سرکه ریخته و میل شود آن تأثیری را که ما از سرکه و نمک می‌خواهیم قطعاً دوچندان می‌شود.

یکی از موادی که در طبّ اسلامی در اثر برخی خوراکی‌ها در بدن ایجاد می‌شود، «بلغم» است. این یکی از چهار نوع مزاجی است که در بدن ما وجود دارند و عبارتند از: «صفرا»، «سودا»، «دم» و بلغم. یکی از این مواد که باعث چاقی در انسان می‌شود، بلغم است. همچنین مواد غذایی که طبیعتش سردی و تری داشته باشد عامل چاقی است؛ مثل ماهی و ماست. اینجا نمک ارزش خودش را نشان می‌دهد، چون نمک طبیعتش یک طبیعت به اصطلاح گرم و خشک است و چون بلغم در غذاهای روزانة ما فراوان ایجاد می‌شود، خواه ناخواه برای جلوگیری از چاقی مفرط، طبق دستورات حکیمانه باید نمک خورد تا نمک بتواند آن سردی و رطوبت مواد غذایی را کاهش بدهد. حضرت امام صادق(ع) می‌فرمایند: «هر کس بر نخستین لقمة غذای خود نمک بپاشد کَک و مک صورت او از میان می‌رود» یا در جای دیگری رسول خدا(ص) تأکید دارند که «نمک بیش از سیصد و اندی بیماری را درمان می‌کند که کمترین آن جذام است». بنابراین روشن است که نمک چقدر در دفع امراض اهمیت دارد که کمترین اثر آن دفع جذام است.

حال پرسش این است که این نمکی که طبق توصیة رسول خدا(ص) باید میل شود، چه نوع نمکی است و آیا همین نمکی که در بازار موجود است مورد تأیید است یا نه؟ روشن است که اگر ما نمکی را ارائه کنیم که یُد طبیعی داشته باشد، بر نمکی که ید شیمیایی دارد ارجح است. این کار کسانی است که اطلاعات کافی دارند تا بگویند نمک طبیعی وجود دارد که می‌تواند کار نمک یددار را بکند. امّا برتری ید طبیعی بر ید شیمیایی چیست؟ برتری‌اش این است که اگر بدن انسان نیاز به ید نداشته باشد، ید طبیعی را به راحتی از بدن دفع می‌کند. این نوع ید، به محض باز شدن پاکت نمک، به راحتی فوران نمی‌کند.

از نظر علمی گفته می‌شود که نمک مناسب و کامل از نظر ارزش غذایی می‌تواند دو نوع ید داشته باشد؛ ید به صورت «یُدات» یا به صورت «یُدور»، که آن را یدیت هم می‌گویند. بهترین مقدار یدات را در داخل نمک در برخی از کشورهای اروپایی دو واحد پی‌پی‌ام (واحد اندازه‌گیری ید) می‌دانند. امّا متأسفانه این مقدار ـ براساس آزمایشات ـ در مورد نمک‌هایی که در بازار موجود است، مقدار بسیار بسیار نامناسب ـ در حدود 6/37 و 6/43 واحد یدات ـ و غیر یکنواخت است. کسانی که تخصّص علمی دارند، می‌دانند وقتی یدات یکنواخت نباشد بسیار برای بدن ضرر دارد. به علاوه این نمک‌ها به سختی در آب حل می‌شوند که همین امر نشان دهندة ناخالصی شدید آن است. در صورتی که بهترین نمکی که به طور طبیعی وجود دارد، نمک دریا و نمک دریاچة ارومیه است. براساس تجزیه و ترکیب‌های لازم، اعلام شده است که خوشبختانه این نمک به طور طبیعی 1/1 یدات بیشتر ندارد. از همه مهم‌تر اینکه مواد حیاتی که در حال حاضر خیلی در پزشکی در مورد آن صحبت می‌شود ـ یعنی منیزیم و کلسیم ـ به هیچ وجه در نمک‌های بازار وجود ندارد، در صورتی که در نمک دریا 75/483 پی پی ام وجود دارد که خود این از بیماری‌های بسیار زیادی جلوگیری می‌کند.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

درباره ما

 

گروه کارخانجات گل نمک با در اختیار داشتن امکانات بسیار مناسب و بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاور میانه با بالاترین درصد خلوص، سالهاست که در صنعت نمک کشور و در سطح منطقه خاور میانه وآسیای میانه سهیم بوده است و نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند.

صادرات به هر شکل از سنگ نمک خرد شده گرفته تا نمک شیلاتی (کراشری)، نمک نخودی، نمک مش 90،نمک مش 100، نمک شکری (مش 110 )،نمک صدفی (مش 120 - مش 130 )، نمک پودری (نمک نرم صنعتی) و نمک میکسبه بسیاری از کشورها در تمام قاره ها در کمترین زمان و با فراهم آوردن بیشترین تسهیلات و نیز همکاری با بزرگترین باربری های پایتخت کشور ایران تا به حال به راحتی انجام پذیرفته است و به خواست خداوند متعال از این پس نیز بیشتر و بهتر از گذشته مقدور است. گروه کارخانجات گل نمک به موازات صادرات به بیش از بیست کشور دنیا، نیازها و تقاضاهای داخلی را نیز بی پاسخ نگذاشته است و خدمت به میهن عزیز را افتخار و وظیفه خطیر خود می داند.

 

 

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5  ـ کارخانه  گرمسارفروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com  

A place where salt is not a four letter word


Salt Intake is Vital

Salt is a vital substance for the survival of all living creatures, particularly humans. Water and salt regulate the water content of the body. Water itself regulates the water content of the interior of the cell by working its way into all of the cells it reaches. It has to get there to cleanse and extract the toxic wastes of cell metabolisms. Salt forces some water to stay outside the cells. It balances the amount of water that stays outside the cells. There are two oceans of water in the body; one ocean is held inside the cells of the body, and the other ocean is held outside the cells. Good health depends on a most delicate balance between the volume of these oceans, and this balance is achieved by salt - unrefined salt. See number 21 below.

When water is available to get inside the cells freely, it is filtered from the outside salty ocean and injected into the cells that are being overworked despite their water shortage. This is the reason why in severe dehydration we develop an edema and retain water. The design of our bodies is such that the extent of the ocean of water outside the cells is expanded to have the extra water available for filtration and emergency injection into vital cells. The brain commands an increase in salt and water retention by the kidneys. This is how we get an edema when we don't drink enough water.

Initially, the process of water filtration and its delivery into the cells is more efficient at night when the body is horizontal. The collected water, that mostly pools in the legs, does not have to fight the force of gravity to get onto the blood circulation. If reliance of this process of emergency hydration of some cells continues for long, the lungs begin to get waterlogged at night, and breathing becomes difficult. The person needs more pillows to sit upright to sleep. This condition is the consequence of dehydration. However, you might overload the system by drinking too much water at the beginning. Increases in water intake must be slow and spread out until urine production begins to increase at the same rate that you drink water.

When we drink enough water to pass clear urine, we also pass out a lot of the salt that was held back. This is how we can get rid of edema fluid in the body; by drinking more water. Not diuretics, but more water!! In people who have an extensive edema and show signs of their heart beginning to have irregular or very rapid beats with least effort, the increase in water intake should be gradual and spaced out, but not withheld from the body. Naturally, salt intake should be limited for two or three days because the body is still in an overdrive mode to retain it. Once the edema has cleared up, salt should not be withheld from the body.

Salt has many other functions than just regulating the water content of the body. Here are some of the more vital functions of salt in the body:

1. Salt is most effective in stabilizing irregular heartbeats and, contrary to the misconception that it causes high blood pressure, it is actually essential for the regulation of blood pressure - in conjunction with water. Naturally the proportions are critical.    

2. Salt is vital to the extraction of excess acidity from the cells in the body, particularly the brain cells.

3. Salt is vital for balancing the sugar levels in the blood; a needed element in diabetics.

4. Salt is vital for the generation of hydroelectric energy in cells in the body. It is used for local power generation at the sites of energy need by the cells.

5. Salt is vital to the nerve cells' communication and information processing all the time that the brain cells work, from the moment of conception to death.

6. Salt is vital for absorption of food particles through the intestinal tract.

7. Salt is vital for the clearance of the lungs of mucus plugs and sticky phlegm, particularly in asthma and cystic fibrosis.

8. Salt is vital for clearing up catarrh and congestion of the sinuses.

9. Salt is a strong natural antihistamine.

10. Salt is essential for the prevention of muscle cramps.

11. Salt is vital to prevent excess saliva production to the point that it flows out of the mouth during sleep. Needing to constantly mop up excess saliva indicates salt shortage.

12. Salt is absolutely vital to making the structure of bones firm. Osteoporosis, in a major way, is a result of salt and water shortage in the body.

13. Salt is vital for sleep regulation. It is a natural hypnotic. 

14. Salt is a vitally needed element in the treatment of diabetics.

15. Salt on the tongue will stop persistent dry coughs.

16. Salt is vital for the prevention of gout and gouty arthritis.

17. Salt is vital for maintaining sexuality and libido.

18. Salt is vital for preventing varicose veins and spider veins on the legs and thighs.

19. Salt is vital to the communication and information processing nerve cells the entire time that the brain cells work - from the moment of conception to death.

20. Salt is vital for reducing a double chin. When the body is short of salt, it means the body really is short of water. The salivary glands sense the salt shortage and are obliged to produce more saliva to lubricate the act of chewing and swallowing and also to supply the stomach with water that it needs for breaking down foods. Circulation to the salivary glands increases and the blood vessels become "leaky" in order to supply the glands with water to manufacture saliva. The "leakiness" spills beyond the area of the glands themselves, causing increased bulk under the skin of the chin, the cheeks and into the neck.

21. Sea salt contains about 80 mineral elements that the body needs. Some of these elements are needed in trace amounts. Unrefined sea salt is a better choice of salt than other types of salt on the market. Ordinary table salt that is bought in the super markets has been stripped of its companion elements and contains additive elements such as aluminum silicate to keep it powdery and porous. Aluminum is a very toxic element in our nervous system. It is implicated as one of the primary causes of Alzheimer's disease.

22. Twenty-seven percent of the body's salt is in the bones. Osteoporosis results when the body needs more salt and takes it from the body. Bones are twenty-two percent water. Is it not obvious what happens to the bones when we're deficient in salt or water or both.

نمک


نمک

نمک مانند آب یک رکن از 3 رکن اصلی تشیکل دهندة کرة زمین، جسم انسان و شیر مادر است. امروزه دو نوع نمک در دسترس مردم است:

1 - نمک موجود در بازار (کلرور سدیم)،

2 - نمکی که از گذشتة دور «نمک طعام» خوانده شده و در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای داشته است.

از نمک در طول تاریخ همواره به نیکی یاد شده است و اگر امروزه بحث‌های ضدّ و نقیضی که در مورد نمک گفته می‌شود مرتبط به نوع اوّل، نمک موجود در بازار است.

براساس یک پروژة تحقیقاتی که بر روی برخی نمک‌ها در «دانشگاه تهران» انجام گرفته است، چنین نتیجه‌گیری می‌شود که براساس انجام یک سری تغییرات در ماهیّت نمک، تأثیرات مثبت نمک به علّت دستکاری کاملاً منفی گشته و زیان‌آور می‌شود. برای مثال همان‌گونه که می‌دانیم نمک در طول تاریخ، عامل اُفت فشار بوده است، امّا امروزه بعد از اینکه نمک به نام تصفیه، داخل کارخانه نمک می‌شود، فشار خون را بالا می‌برد که علّت اصلی آن، خارج کردن برخی عناصر بسیار مهم و کلیدی در نمک است. برخی موارد این تحقیق در کتاب همکاران محترم فوق تخصص قلب به نام «بِران والد» ویرایش هشتم، صفحة 1114 چنین آمده است: وجود منیزیم (mg)، کلسیم (Ca) و پتاسیم (k) به اندازة کافی در غذای مصرفی، عامل کاهش خون به مقدار 6/4 میلی‌متر جیوه در افراد فشار خونی و مقدار 5/2 میلی‌متر جیوه در انسان‌های عادّی است و مهم‌تـرین این عناصر منیزیم (mg) است که مقدار آن در غذای مصرفی روزانه به حدّی کم است که قابل ذکر نیست، امّا در نمک طعام به وفور یافت می‌شود.
رسول خدا (ص) فرمودند: «مَثَل من به اصحابم مانند مَثَل نمک به غذاست. همان طوری که امّت من» جز به واسطة من اصلاح نمی‌شوند غذا نیز بدون نمک اصلاح نمی‌پذیرد. از دیدگاه رسول خدا (ص) نمک، اصلاح کنندة غذاست و اگر در غذا ریخته نشود، آن غذا صالح نشده و فاسد است. حضرت در حدیث دیگری می‌فرمایند: «هرکس قبل و بعد از هرچیز نمک بخورد خداوند سیصد و سی نوع بلا را که کمترینش جذام است از او برمی‌دارد
طبیعت نمک گرم و خشک است (به درجة سوم اوّل و سوم اوّل یا 7+، 7-) و عدم مصرف آن سردی و تری را به بدن و خصوصاً مغز حاکم می‌کند و به دنبال آن علاوه بر بسیاری از بیماری‌های جسمی که به دلیل سردی و تری به بدن غلبه می‌کند بیماری‌های روانی مثل افسردگی و بی‌انگیزگی را بر فرد مسلّط می‌کند. طبق آمار در جوامعی که مصرف نمک در آنها خیلی کم است مثل «ژاپن»، به رغم برخورداری از سطح رفاهی مناسب آمار خودکشی بالاست.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

 

Babies, children and salt

Babies, children and salt

Babies and children under 11 should have less salt than adults.

Babies under a year old need less than 1g of salt a day, as their kidneys can’t cope with more. If a baby is breastfed, they will get the right amount of salt from breast milk. Formula milk contains a similar amount.

Don't add salt to your baby’s milk or food and don't use stock cubes or gravy as they're often high in salt. Remember this when you’re cooking for the family if you plan to give the same food to your baby.

Avoid giving your baby processed foods such as ready meals as these are often high in salt. However, food manufactured specifically for babies should meet the recommended levels. If in doubt, always check the label.

The daily recommended maximum amount of salt children should eat depends on age:

  • 1 to 3 years – 2g salt a day (0.8g sodium)
  • 4 to 6 years – 3g salt a day (1.2g sodium)
  • 7 to 10 years – 5g salt a day (2g sodium)
  • 11 years and over – 6g salt a day (2.4g sodium)

Making sure your child doesn’t eat too much salt means you’re also helping to ensure that they don’t develop a taste for salty food, which makes them less likely to eat too much salt as an adult.

 

خواص سنگ بلور نمک

خواص سنگ بلور نمک

این سنگ دارای انرژی های بسیاری است که جهت درمان های زیر مفید است:

-         درمان انواع درد ها همچون پا ،زانو ،مچ ، دست ، کمر درد که همراه با ورم و یا کبودی هستند

-         درمان بیماری های ریوی ، آسم و سرفه

-         انرژی زا و یا شفا بخش نمودن گیاهان و سنگ ها

-         ایجاد آرامش در افراد و کاهش استرس ، اضطراب و عصبانیت مفید

درمان انواع درد ها همچون  پا ،زانو ،مچ ، دست ، کمر درد که همراه با ورم و یا کبودی هستند

طریقه استفاده :

مقداری بلور نمک را بر روی تعدادی برگ آلو به مدت ده دقیقه قرار دهید تا انرژی های مثبت و شفا بخش برگ ها نیز جذب شده وسپس بلور های نمک را بر روی محل درد به مدت بیست دقیقه بگذارید . در این مدت باید زیر نور آفتاب درازبکشید . این روش را روزی یک بار در هنگام ظهر تکرار کنید .

توجه داشته باشید که بلور نمک بسیار حساس است و خیلی سریع انرژی های منفی محیط اطراف خویش را جذب می نماید . بنابراین می بایستی آنها را به دور از امواج منفی نگهداری نمایید . بلور نمک امواج منفی را از فاصله ی 5 متری حتی با وجود مانع جذب می کند . بهتر است همیشه قبل و بعد از استفاده از بلور های نمک ، آنها را مدتی زیر نور آفتاب قرار دهید تا امواج منفی خارج شوند .

درمان بیماری های ریوی ، آسم و سرفه

طریقه استفاده :

مقدار بلور نمک را به مدت ده دقیقه زیر نور آفتاب داغ بگذارید . همچنین مقداری اسفنج را نیز به مدت پنج دقیقه در آفتاب قرار داده و سپس بلور نمک را بر روی اسفنج گذاشته و آنها را درون ظرفی که تعدادی از برگ های درختان : انجیر ، زردآلو ، شاه توت ، توت و مو قبلا در آن نهاده شده ، به مدت پنج دقیقه قرار دهید . سپس بلور نمک را بر روی چاکرای پنجم ( گلو ) به مدت ده دقیقه بگذارید . اکنون بلور نمک را دو باره داخل آن ظرف گذاشته و آنها را به مدت ده دقیقه در آفتاب قرار دهید . سپس بلور نمک را به مدت سه دقیقه داخل یک لیوان آب گذاشته و پس از آن بلور نمک را بر داشته و آب را میل کنید . توجه داشته باشید که تا دو ساعت نباید هیچ چیزی ( حتی آب ) بخورید این روش را روزی یک بار تکرار نموده و هرگز از بلور نمک مخصوص فرد دیگر استفاده نکنید . چرا که مدارات مغناطیسی اطراف بدن انسان ها با یکدیگر متفاوت بوده و مقداری از انرژی های منفی بیمار ممکن است به فرد دیگر انتقال یابد . بنا بر این هر فردی می با یست یک تکه بلور نمک مخصوص به خود داشته با شد.

انرژی زا و یا شفا بخش نمودن گیاهان و سنگ ها

طریقه استفاده :

چنانچه یک قطعه بلور نمک را به مدت ده دقیقه در آفتاب گذاشته و سپس به مدت یک ساعت در کنار گیاه ، میوه و یا یک قطعه سنگ قرار دهید ، انرژی های مثبت و مفید موجود در بلورنمک به آن منتقل می گردد .

توجه داشته باشید که قرار گرفتن بلور نمک در کنار میوه هایی همچون : سیب ، موز و هندوانه ، مقدار انرژی موجی آنها را تقویت می نماید . چنانچه مقداری از آن میوه را میل کنید ، علاوه بر کسب انرژی های مثبت و انرژی زا بودن ، با قرار دادن مقدار کمی از آن میوه بر روی چشم سوم خویش ، انرژی آن را نیز کاملا احساس خواهید نمود . این  انرژی که از بلور نمک دریافت می شود ، فقط به مدت یک ساعت در میوه و یا جسم باقی می ماند  و سپس نابود می شود . 

ایجاد آرامش در افراد و کاهش استرس ، اضطراب و عصبا نیت

طریقه استفاده:

 کا فیست یک قطعه بلور نمک را به مدت ده دقیقه بر روی چشم سوم خو یش قرار دهید .

هاله نمک: نمک دارای هاله ای به صورت موجی بوده و دارای حدود 30 سانتی متر ارتفاع است که به رنگ های سرد مانند : سبز ، آبی ، یشمی ، فیروزه ای ، لا جوردی ، بنفش ، نیلی و ... می باشد .

تو صیه ها :

-         بهتر است خانم های باردار قبل از سه ماهگی به هیچ عنوان بلور نمک را لمس نکنند .

-         بلور نمک باید فقط بر روی خاک قرار داشته و با اجسام دیگر و گیاهان حداقل 5 متر فاصله داشته باشد .

 

تشریح عناصر تشکیل دهنده نمک خوراکی


تشریح عناصر تشکیل دهنده نمک خوراکی
سدیم Na (Sodium)
شیمی سدیم
سدیم با علامت اختصاریNa از از فلزی بوده و دارای عدد اتمی 11 است و با داشتن 11 پروتن و 12 نترون در هسته خود دارای وزن اتمی 23 می باشد. با توجه به تعداد پروتن در هسته ، دارای 11 الکترون در اطراف هسته بوده که به ترتیب 2 الکترون در لایه K ، 8 الکترون در لایه L ، 1 الکترون آن در لایه M پخش شده اند.
سدیم در مایعات بدن به صورت یون Na یافت می شود و متداولترین شکلی که سدیم مصرف می شود به صورت نمک خوراکی (Edible Salt) یا نمک سفره (Table Salt) یا همان نمک معمولی (Cammon Salt) است. سدیم کاتیونی اساسی است که در محیط خارج سلولی متمرکز بوده و در هر لیتر از آب ،چهارده برابر بیشتر از محیط خارج سلولی، در مقایسه با محیط سلولی وجود دارد (به ترتیب 190 میلی اکیوالانت برای محیط خارج سلولی و 10 MEq برای محیط سلولی).
در حدود 5% درصد وزن بدن از سدیم ساخته شده است. از مجموعه سدیم بدن 50% در مایعات برون سلولی، 40% در اسکلت بدن به طور مداوم سدیم درون سلول را از طریق غشاء آن به درون مایعات برون سلولی منتشر می سازد . انتشار اخیر بر اساس مکانیسم انتقال فعال انجام می شود . در حدود 95% سدیم غذایی بر اسا س مکانیسم انتقال فعال جذب بدن و بغیه آن از راه های گوناگون رفع می شود . دفع سدیم از راه ادرار بیشتر به شکل کرور و یا فسفات است. بعلاوه تعریق در هوای گرم یکی از راه های دفع سدیم است . هرمون آلدوسترون که از غده فوق کلیوی می شود جذب مجدد سدیم را از لوله های کلیوی کنترل و تنظیم می کند. (در بیماری آدیسون {Addison s Disease } که به واسته کمبود ترشح هرمون آلدوسترون بروز می نماید مقدار بسیار زیادی سدیم از راه ادرار دفع و تلف می شود).
سدیم در حدود 90% یون های قلیائی را در پلاسما تشکیل می دهد و به همین جهت مهمترین عنصر قلیائی است که در خنثی ساختن اسید مازاد و در نتیجه تنظیم PH بدن نقش اساسی را بعهده دارد. سدیم ((فشار اسمزی برون سلولی))و ((تعادل تبیعی آب درونی سلولی)) را تثبیت می کند و در انتقال فعال اسید های آمینه و گلوکز در طول غشای سلولی سهیم است. عنصر مورد بحث همراه با پتاسیم در انتقال تحریکات عصبی نیز شرکت می نمایند.
کمبود سدیم
کمبود اولیه غذایی سدیم در انسان تاکنون دیده نشده است ولی عوارض کمبود ثانویه با افزایش دفع سدیم به واسطه اسهال ، استفراغ ، شدت تعریق در هوای گوم و یا نارسایی غده فوق کلیوی بروز می نماید.
کم بود سدیم به علائم بالینی منتهی می شود که سابقا به نام بیماری آتش افزوزان مشهور بود زیرا در ناوبان هابی که مامور افروختن دیگدان کشتی در منطقه گرم و مخصوصا دریای سرخ بودند دیده می شود.
نشانه های کمبود سدیم و بیماری های نشانی از آن
علائم نخستین؛ ضعف، خستگی شدید، بی اشتهائی و در حالت تهوع است. در این مرحله فشار خون پائین می آید و بازده کار عضلانی کم شده، از دقت و قدرت هوشی کاسته می شود .(دفع یا اتلاف سدیم موجب کاهش فشار اسمزی مایعات برون سلولی و نفوذ آب به درون سلول می شود که با این ترتیب حجم مایعات نامبرده کاهش می یابد). در مرحله بعد از بیرون شدن شدید سدیم، اتلاف مایعات در بدن صورت گرفته و تشنج بسیاری دردناک در عضلات ارادی ظاهری می شود. در این مرحله ضعف عضلانی، عدم حساسیت(َApathy ) و انتقباضات دردناک ماهیچه ها (Cramps ) بروز می کند و در این موقع کاهش میزان پلاسمائی کلرور سدیم و افزایش میزان هموگلوبین و تعداد گلبول قرمز که نشان از متمراکم شدن خون است دیده می شود . علامت بالینی اصلی بی آب شدن که نتیجه ثانوی اتلاف سدیم می باشد نبودن احساس تشنگی است به این علت که با وجود تراکم خون به واسطه کاهش میزان سدیم و کلر فشار اسمزی تغییر نمی کند. قابل ذکر است که همین فقدان تشنگی بی آبی فرعی را پیش می برد.
در حالات پیشرفته کمبود سدیم، اختلالات تنفسی و کلاپس (Collapse)) ضعف و از حال رفتن در نارسائی جریان خون) نیز مشاهده شده است .در آخر، کاهش زیاد حجم خون موجب بالا رفتن حرارت و فشردگی رگها شده و مرگ سریع را در پی دارد .
توجه اینکه، کم شدن سدیم در انسان می تواند به حدی چنین خطر ناک برسد ، چون به خلاف آنچه در جانوران می گذرد انسان را در حال کمبود نیاز غریزی و غیر قابل تحمل نیست به نمک احساس نمی کند .
پیشگیری و درمان
در مرحله تئوری ، جلو گیری از خالی شدن سدیم آسان می نماید . به کارگران در نقاط گرم یا به کسانی که در بعضی از قسمت های کارخانه هایی با حرارت بالا کار می کنند جیره کافی نمک برای جریان آنچه از دست می دهند داده شود یعنی مقدار اضافی در حدود 15 تا 20 گرم و در بعضی از موارد 30 گرم در روز. در عمل راه جبران آنچه تلف می شود خیلی آسان نیست . افزودن نمک اضافی به غذا بخشی از مقدار نمک از دست رفته را که زیاد است جبران می کند ، ولی افدادی هستند که قبول مزهء شور را نمی کنند و در صورت به کار رفتن چاشنی مفرط، از جیره سدیم می کاهند . طریقی که آیان و مورد قبول است که توصیه 1 گرم در لیتر شده است ، ولی این طرز عمل در همه احوال نمکی را که در تعریق از دست رفته کاملا جبران نمی کند. می توان از مزه شور با به کار بردن آب سرد کاست همچنین چای کمی گرم از مزه نمک می کاهد . افزودن نمک به آب مشروب این امتیاز را دارد که می توان میزان نمکی را که به کار برده می شود درست با آنچه از دست می رود معادل کرد . نمکی که به آب افزوده می شود با آنچه در غذا موجود دارد برای نگاه داشتن تعادل کلور سدیم در بیشتر موارد کافی است. با مشکلی که در مصرف غذای بسیار شور در آب و هوای بسیار گرم هست طریق قبو لاندن نمک اضافی مورد مطالعه قرار گرفته است. دریا دارای آمریکا در میان ناویان مامور در منطقه استوائی اقیانوس آرام قطعه های یک گرمی کلرور سدیم آمیخته به استات سلولز که مزه نمک را می پوشاند، جذب را کند می نماید و مانع تحریک معده است توزیع می کند.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

چه کسانی می توانند از اتاق نمکی استفاده نمایند؟ چه کسانی نمی توانند؟

چه کسانی می توانند از اتاق نمکی استفاده نمایند؟ چه کسانی نمی توانند؟

تعدادی از بیماری ها که نمک درمانی و استفاده از اتاق های نمکی اثرات بسیار مفیدی بر روند بهبودی انها دارد آورده شده است. لازم به ذکر است که استفاده از اتاق نمکی و غار درمانی برای افراد غیر بیمار و معمولی هم بسیار مفید است و در این موارد این کار خاصیت پیشگیرانه را داراست. ضمن اینکه این روش هیچ گونه اثر سوء بر روی بدن هم ندارد.

·         آسم

·         برونشیت

·         تنگی نفس

·         سینه پهلو ی مزمن (دوره بعد از شدت بیماری)

·         خس خس کردن سینه

·         سرفه های ناشی از استنشاق دود و در معرض دود بودن

·         سرفه های مداوم ناشی از عفونت و گرفتگی سر وسینه

·         ترشح مخاط

·         سرماخوردگی و آنفلوآنزا

·         ناراحتی های مزمن دستگاه تنفسی

·         گرفتگی های بینی و سینوس

·         التهاب حلق

·         حساسیت های تنفسی به مواد شیمیایی و آلودگی هوا

·         سینوزیت

·         تب یونجه

·         سرفه (خصوصاً سرفه های شبانه و بعد از ورزش و فعالیت بدنی)

·         ورم غشاءمخاطی بینی

·         بیماری های پوستی

علی رغم مزایای بیشمار استفاده از اتاق های نمکی و نمک (غار) درمانی، استفاده از اتاق های نمکی به افرادی که دارای بیماریها و شرایط زیر هستند موکداً توصیه نمی شود:

·         مراحل حاد بیماریهای تنفسی (موارد اورژانسی و بیمارستانی)

·         بیماری انسداد مزمن ریه و نارسایی مزمن ریه

·         پس از مصرف الکل و مواد مخدر

·         نارسایی قلبی و عروقی

·         خونریزی داخلی و خارجی

·         فشار خون بسیار بالا و اورژانسی

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

.

 

اطلاعاتی جالب در مورد نمک


2111 اطلاعاتی جالب در مورد نمکاطلاعاتی جالب در مورد نمک

یکی از خوراکی هایی که روزانه از آن استفاده ی زیادی می شود نمک است ، این چاشنی یکی از سرشناس ترین مواد به شمار می رود چرا که کمتر کسی است که در غذاهایش از آن استفاده نکند ، اما در نظر داشته باشید که استفاده بی رویه از نمک بسیار خطرناک می باشد.

این روزها نمک در همه غذاهای ما دیده می شود. غذاهای آماده، فست فود ها و تنقلاتی که مصرف می کنیم، همه حاوی مقادیر زیادی نمک در خود هستند؛ و نمک، یکی از منابع اصلی سدیم. تخمین زده می شود که هر فرد، روزانه نزدیک به ۳۵۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می کند. البته گفته می شود اگر شما در معرض بیماری های قبلی و فشار خون هستید، بهتر است این میزان را به ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید. اما برای این کار، قدم نخست، افزایش آگاهی ها و فراموش کردن برخی تصورات غلط در خصوص نمک است.

پس برای دانستن بیشتر در خصوص نمک و سلامتی خود، این مطلب را از دست ندهید. 

 

بدن به نمک کمتری نسبت به آنچه تصور می کنید نیازمند است

هر چند که مصرف نمک کافی برای دریافت سدیم در بدن، ساده به نظر می رسد، اما این یعنی چه میزان نمک؟ دکتر آلیسون مَسی، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی ‘مرسی’ در بالتیمور می گوید: یک قاشق چایخوری نمک حاوص ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم است.

با توجه به این نکته، به توصیه دکتر آلیسون، افراد بالای ۵۱ سال که به دیابت، فشار خون یا بیماری های کلیوی مزمن دچارند، بهتر است به منظور کم کردن خطرات ناشی از مصرف نمک اضافه، میزان مصرف روزانه خود را به نصف قاشق چایخوری و حتی کمتر از آن، کاهش دهند.

 

 

 

 

نمک همه جا در کمین است

میزان سدیم مصرفی در طول روز، بیش از چیزی است که تصور می کنید. دکتر آلیسون در این باره می گوید: با بررسی مواد غذایی مصرفی بیماران مختلف، متوجه وجود منابع آشکار سدیم در آنها شدیم. مواد غذایی منجمد، غذاهای میان وعده، گوشت، سوپ کنسرو شده و پنیر، تنها برخی از این غذاها هستند که در خود سدیم اضافه دارند.

برای مثال در نصف فنجان سس ماکارونی، نزدیک به ۹۰۰ میلی گرم سدیم وجود دارد. همچنین برخی چاشنی ها مانند سس گوجه فرنگی، حاوی ۱۹۰ میلی گرم سدیم در هر قاشق غذاخوری هستند. پس اگر در طول روز چنین موادی را به میزان زیاد مصرف می کنید، بهتر است حداقل در مصرف نمک خالص، وسواس بیشتری به خرج دهید.

 

 

نمک یکی از عوامل اصلی مشکلات قلبی است

اغلب مردم از تاثیر سدیم بر افزایش میزان فشار خون، آگاهند. اما یک رژیم غذایی با میزان زیاد نمک در غذاها، می تواند منجر به تشدید مشکل و خطرات بعدی شود. به گفته دکتر رانیا باتاینه، کارشناس تغذیه، یک رژیم پُر از سدیم، می تواند منجر به از دست دادن بیشتر آب توسط کلیه ها شود و این مساله افزایش پمپاژ خون را توسط قلب منجر شده و بدین ترتیب فشاری که به قلب می آید لحظه به لحظه بیشتر می شود. چنانچه خود شما یا برخی از افراد خانوادتان سابقه مشکلات قلبی داشته اند، بهتر است در مصرف نمک محتاط تر عمل کنید.

 

نمک می تواند به سیستم عصبی آسیب برساند

مقدار کافی سدیم برای سلامت سیستم عصبی ضروری است. دکتر رانیا نقش سدیم را در عملکرد صحیح سیستم عصبی حیاتی می داند. ارسال اطلاعات از مغز به سایر اندام ها وابسته به سدیم است و میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن، ضروری است. اما سدیم اضافی می تواند منجر به اختلال در عملکرد سیستم عصبی شود. وجود سدیم بیش از حد در بدن، می تواند برای سیستم اعصاب، خطرات جدی به همراه داشته باشد.

نتایج مطالعات انجام شده بر روی دوازده هزار فرد بزرگسال نشان داده است که میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد. و کاهش مصرف برخی مواد غنی از سدیم، کاهش میزان نمک مصرفی و همچنین مصرف سبزیجات تازه می تواند میزان سدیم را در بدن به حد تعادل برساند.

 

نمک دریایی، جایگزینی سالم نیست

شاید اکثریت افراد تصور کنند که نمک دریایی ‘بخاطر سدیم کمتر’ برای سلامتی مفیدتر است. اما به گفته دکتر بایتانه، واقعیت این است که ترکیب شیمیایی نمک طعام و نمک دریایی یکسان است. هر دو نمک حاوی مقدار مشخصی سدیم هستند و در هر قاشق چایخوری از هر کدام، مقدار مساوی از سدیم (۲۳۰۰ میلی گرم) یافت می شود.

اما تفاوت اصلی در نحوه تولید این دو نوع نمک است. دکتر بایتانه توضیح می دهد که نمک دریایی از آب های شور دریا استخراج می شود. آب را تبخیر کرده و نمک را برداشت می کنند. این درحالی است که نمک طعام اغلب از استخراج و تصفیه منابع زیرزمینی نمک به دست می آید.

  

خود را به غذاهای کم نمک عادت دهید

اضافه کردن طعم دهنده های طبیعی که جایگزین های خوبی برای نمک هستند، راهی آسان برای کاهش مصرف نمک است. دکتر پاملا شنفلد، متخصص تغذیه می گوید بسیاری از گیاهان سالم مانند رُزماری، آویشن، فلفل سیاه و پونه کوهی دارای میزان فوق العاده ای آنتی اکسیدان و البته خواص مفید بسیار هستند که جایگزین هایی مناسب برای نمک به حساب می آیند .   

به هنگام خرید نمک جانب احتیاط را رعایت کنید

دکتر هلی هرینگتون متخصص تغذیه از شیکاگو، در خصوص خرید و مصرف نمک هایی که تحت عنوان نمک سالم و دارای آنتی اکسیدان و ویتامین های اضافی، در مراکز فروش عرضه می شوند هشدار داده و توصیه می کند به جای مصرف نمک هایی که دارای این عناوین تبلیغاتی هستند، بهتر است با تغییر عادات غذایی و استفاده از چاشنی های جایگزین نمک، به طعم بهتر غذاها و البته سلامتی خود کمک کنید.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

 

واژه انگلیسی نمک، «Salt»


واژه انگلیسی نمک، «Salt» است که از کلمه لاتین Sal مشتق شده و هالیت نیز ای هالوس که به زبان یونانی به معنای دریا است، گرفته است.نمک از زمان های خیلی دور مورد استفاده انسان بوده چنانکه از حدود 3000 سال پیش از میلاد چینی ها نمک را مورد شناسایی قرار داده بودند.

آیا می توان چیزی را بدون نمک خورد؟ این جمله اولین گزارش مکتوب در مورد نمک است که در حدود 2250 سال پیش از میلاد در کتاب حرفه ها (Job) آمده است. این که بشر دقیقاً چه زمانیاز نمک برای اولین یار استفاده کرده و یا پی به نیاز خود به نمک برده، مشخص نیست. نیاکان ما احتمالاً مجذوب درخشندگی و جلای نمک های موجود در سواحل دریاچه ها یا کرانه های ساحلی شده و بعد تحت تأثیر طعم آن قرار گرفته و بزودی دانستند که جویدن قطعه ای بزرگ از نمک ممکن است سبب بیماری آن ها شده اما طعم غذا با مقدار کمی از آن خیلی بهتر می شود.

نمک در عصر حجر به عنوان شیئی جهت مبادله کالا مورد استفاده قرار می گرفته است و جاده نمک در دنیای قدیم از هند به بحرالمیت کشیده شده بود. علاوه بر آن نمک در گذشته وسیله پرداخت حقوق نیز بوده  چنان که بخشی ازحقوق سربازان سزار (Caesar) به صورت نمک پرداخت می شده است.

در زمان های قدیم نمک در مراسم مذهبی هم نقش داشته، کشتی گیران سامو ژاپن در حال حاضر هم پیش از شروع مسابقه با ریختن مشتی نمک به درون رینگ مسابقه، در نظر خود ارواح خبیثه را دفع می کنند.

سفید پوستان قاره آمریکا نخستین تلاش ها را در تولیدنمک در سال 1614 میلادی انجام داده اند ولی اولین تولید تجاری آن در سال 1753 میلادی و از لیسه گاه های نمکی (Licks) کاناوا (Kanawha) بوده است.

هندی ها پیش از امریکائی ها نمک را از چشمه های نمک ساز بدست می آورده اند. اولین استخراج نمک از گنبد نمکی جزیره اوری (Avery) و به سال 1862 میلادی صورت گرفته است.

نمک در ایران شاید از شش هزار سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته باشد، از زمان استقرار آریایی ها نمک در ایران مصرف می شده است. در دوره های بعد در کتب مورخین یونانی (مثلاً هردوت) به معادن نمک ایران اشاره شده است.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

 

نمک وکاهش درد های عضلانی



نمک وکاهش درد های عضلانی

مصرف نمک به صورت گرم شده برای کاهش دادن درد های عضلانی بسیار سودمند است.
سایت خبری الطلیعه کویت اعلام کرد استفاده از نمک  برای آرامش التهاب و برخی از ناراحتی های معده و روده مانند اسهال و دردهایی که در دوران قاعدگی بانوان ایجاد میشود و برای برطرف کردن گرفتگی عضلات، مفید است.
طریقه ی مصرف: مقدار یک کیلو  سنگ نمک را حرارت می دهیم تا گرم شود سپس آن را در میان یک حوله می پیچیم  و محکم می بندیم و روی مو ضع دردناک قرار می دهیم و اگر  به تدریج سرد شد آن را دوباره گرم می کنیم.
گفتنی است  چنانکه رنگ نمک دودی شد و یا تغییر حالت داد بهتر است مجددا از آن استفاده نشود.برخی نیز معتقدند ماسه ی دریا نیز همین خاصیت را دارد و می تواند در معالجه، جایگزین نمک شود.
مصرف غذاهای پر نمک برای بیماران مبتلا به فشار خون بسیار خطرناک است.
بررسی های آماری در سال 2004 نشان می دهد که در انگلستات غریب به 18 میلیون نفر درگیر فشارخون بالا می باشند. فشار خون باعث می شود تا این افراد سه برابر بیشتر از مردم عادی دچار بیماری های قلبی یا صدمات مغزی شوند. همین آمار نشان می دهد که سالانه 50 هزار نفر بر اثر سکته مغزی و 238 هزار نفر بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست می دهند. نمک از جمله موادی است که در وعده های غذایی روزمره ما بسیار استفاده می شود و از جمله عوامل مهمی است که با فشار خون ارتباط مستقیم دارد.


چه مقدار نمک بخوریم

شک نداشته باشید که مصرف نمک برای سلامت انسان کاملآ ضروری است اما امروزه مصرف متوسط نمک توسط اغلب مردم بیش از 2.5 برابر میزانی است که باید نمک مصرف کنند. حد اکثر مصرف نمک برای یک فرد بالغ و سالم نباید بیش از 5-6 گرم در روز باشد، این مقدار نمک تقریبآ معادل یک قاشوق چایخوری می باشد.

اما محاسبه مقدار مصرف آن بسیار دشوار است چرا که حدود 70-80 درصد از نمک مصرفی روزانه ما از طریق غذاهایی که میخوریم به بدن وارد می شود. نان، بیسکوییت، انواع غذاهای آماده و ... دارای مقادیر قابل توجه نمک هستند و انواع چیپس، سسها، پنیر، زیتون و ... دارای مقادیر بیشتری نمک هستند که مصرف زیاد آنها می تواند خطرناک باشد

 

آیا مصرف نمک برای همه افراد مضر است

 

عده ای از دانشمندان معتقد هستند که مصرف نمک در افراد سالم اثر خاصی بر روی فشار خون نمی گذارد، در مقابل این دیدگاه بطور مشخص می توان گفت که مصرف زیاد نمک برای افرادی که بیماری قلبی دارند می تواند بسیار خطر ناک باشد و باید کنترل شده مصرف شود. اما در هر دو نظریه میزان تاثیر گذاری منفی نمک به میزان حساسیت بدن افراد به مصرف نمک بستگی دارد..

باید اضافه کرد شواهد بسیاری نیز در دست است که مصرف نمک زیاد علاوه بر فشار خون با بیماری های استخوانی، سرطان معده و ... بی ارتباط نیست لذا از آنجایی که اندازه گیری این حساسیت کار ساده ای نمی باشد، توصیه تمام پزشکان آن است که کمتر نمک مصرف کنیم تا بیشتر زندگی کنیم. این موضوع به حدی مهم است که بزرگترین شرکتهای تولیدی غذا در انگلستان تصمیم دارند که بتدریج میزان نمک موجود در انواغ فراورده های غذایی خود را کاهش دهند تا به این ترتیب به سلامت جامعه کمک کنند..

برای تمامی افراد چه مشکل فشار خون داشته باشند چه نه آن است که حتی المقدور از مواد تازه مانند میوه ها، سبزیجات و ... استفاده کنند و آنها را در پروسه های طولانی پخت و پز قرار ندهند. به عقیده آنها هر چه میزان نمک در غذا بیشتر باشد بتدریج احساس وجود نمک درغذا کمتر می شود و برای آنکه احساس مزه نمک بوجود آید نمک بیشتری مصرف خواهیم کرد، لذا نمک کمتر مزه بیشتر شوری می دهد افزودن مقداری لیمو ترش به نمک

 

است که می تواند مزه نمک در غذا را نمایان تر نما ید.

نمک آشپزخانه

نمک یا کلرید سدیم، یک ماده ی مرکب شیمیایی است که از دو عنصر سدیم و کلر تشکیل یافته است. این ماده عامل شوری آب اقیانوس ها و دریاها و همچنین مایعات برون سلولی بسیاری از موجودات چند سلولی می باشد. از نمک به عنوان طعم دهنده ی غذا یا به عنوان نوعی ماده نگهدارنده استفاده می شود.

اهمیت بیولوژیکی نمک

کلرید سدیم نوعی ماده ی حیاتی بر روی کره زمین است. اغلب بافت ها و مایعات بدن، حاوی مقادیر متفاوتی نمک می باشند. غلظت یون سدیم در خون با تنظیم سطح مایعات بدن مرتبط است. انتقال تحریکات عصبی را یون های سدیم تنظیم می کنند.

از حل نمودن 9 درصد کلرید سدیم در آب، محلول فیزیولوژی به دست می آید. چون این محلول به پلاسمای خون شباهت زیادی دارد، به همین دلیل به این نام معروف است. از محلول فیزیولوژی به عنوان مایع جایگزین در پزشکی استفاده می کنند. از این محلول معمولاً برای کمک به بیمارانی که به هر دلیل آب بدنشان از دست رفته استفاده می کنند. در میان مهره داران، تنها انسان ها قادرند که با عرق کردن، مقادیر زیادی نمک از بدن خود ترشح نمایند.


نمک های جایگزین

اغلب حاوی کلراید پتاسیم به جای کلراید سدیم میباشند. طعم آنها مشابه نمک خـوارکـی اسـت امـا  میتوانند پتاسیم خون را افزایش دهند.

افزایش پـتاسیـم خـون بـه (HYPERKALEMIA) (افزایش الکترولیت پتاسیم) می انجامد که خطرناک است. افرادی که مبتلا به نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی و دیابت میباشند نبایستی از این نمکها بدون مشورت پزشک مصرف کنند.


همچنین مصرف اینگونه نمکها میتواند با مصرف برخی داروها نظیر داروهای تنظیم کننده فشار خون تداخل ایجاد کند، که در این موارد نیزبایستی تحت نظر پزشک اقدام به مصرف آنها کرد.


راهکارهایی برای کاهش مصرف نمک:

1-سر سفره به غذا نمک اضافه نکنید (از قرار دادن نمکدان سر سفره خودداری کنید).

2-مصرف نمک را به حداقل برسانید. مثلاً وقتی در دستور تهیه غذا یک قاشق چایخوری نمک ذکر شده بود، شما تنها نصف یک قاشق چایخوری نمک به اجزای غذا اضافه کنید.

3-بمنظور خوش طعم شدن غذا از سایر ادویه ها و طعم دهنده استفاده کنید. نظیر فلفل، سیر، جعفری، کرفس، پیاز، آب لیموترش و پودر کاری.

4-غذاهای شور کمتر مصرف کنید. پنیر، چیپس، ترشی جات، خیارشور، دوغ، سوسیس، کالباس، بیسکوئیت ها، آجیل بو داده، سس سویا، پفک، سس سالاد، سس کچاپ، سیب زمینی سرخ کرده، کنسروها، سو پ ها، لبنیات، چیز برگز، پیتزا همگی غذاهای پر نمک و شور میباشند.

5-به خاطر داشته باشید: جوش شیرین، ضد اسیدها، ملین ها، قرصهای جوشان حاوی سدیم فراوان میباشند.

6- سبزیجات، میوه ها و فیبر بیشتری مصرف کنید.

خلاصه سیر و متابولیسم ید در بدن


کمبود ید و بیماری های ناشی از آن
کمبود ید و اختلالاتی که در نتیجه آن بوجود می آید جزء مسائل بهداشتی مهمی است که گریبان گیر بسیاری ازکشورهای جهان می باشد و نتیجه آن منجر شدن به بیماری های گوناگون از جمله گواتر است. به این دلیل است که ندای ریشکنی کامل این بیماری توسط سران کشورهای مختلف در سازمان ملل به گوش می رسد. طبق آمارهای منتشر شده توسط سازمان های ذیربط بیش از هزاران میلیون نفر در جهان در معرض اختلالات ناشی از کمبود ید (Iodine De ficiency Disorders ) (I.D.D ) قرار دارند. قابل توجه است که نیمی از این افراد به بیماری گواتر مبتلا هستند که شاخص کمبود ید دریافتی است.
کمبود ید در غذا سبب هیپر پلاسیای (H yperplasia )غده تیرویید می شود که به آن Goitre گویند. در اثر کمبود اولیه یا ثانویه ید عوارض مختلفی ممکن است ظاهر شود که مهمترین آن ها به شرح زیر است : الف- گواتر ساده یا آندمیک (Simoli or Endemic Goitri ): قابل ذکر است که گواتر از زمان های دور در نوشته ها گزارش شده بود . آناتومیست انگیلیسی و توماس وارتون (Wharton ) نام غده را تیرویید و پاراسلز Paracelsus در قرن پانزدهم بزرگی غده را اشاره کرد. کلمه گواتر به بزرگی غده تیرویید اطللق می شود و تیرویید سالم موقعی است که بزرگی غده دیده نشده و لمس نشود. گواتر آندمیک بواسطه کمبود غذایی ید و بیشتر به علت نقصان یا فقدان ید در آب و یا ارضی است که با استفاده از آن ها انواع غذاهای گیاهی و حیوانی تهیه می شود. در عین حال باید توجه داشت که بعضی از انواع گواتر ممکن است بواسطه مصرف داروهائی تولید شود که با بیوسنتز تیروکسین ( Thyroxin ) ناسازگار می باشند. به عنوان مثال ، تیو سیانات و پر کلرات (که از راه یابی و تراکم و غلظت کافی ید در غده تیرویید ممانعت می کنند). تیو اوره، تیو اوراسیل و سو لفانامیدها (که مانع از اکسیداسیون یدور به ید می شوند). از جمله مواد ناسازگار با بیوسنتز هورمون تیروکسین در غده تیرویید می باشد. برخی از مواد غذایی هم در بروز گواتر دخیل می باشند که اینگونه مواد را گواتر زا ( Goitrogen ) گویند، که عبارت لینامارین در بذر کتان ، تیوسیانات وL -1 و5 وینیل تیواگسالیدون (Goitrin )در کلم،مشتقات تیواوره مانند آلیل تیو اوره در سویا است. ادامه بحث در مورد گواتر از حوصله این مطلب خارج است و فقط کافیست ذکر شود که گواتر را می توان در 4 گروه ذیل تقسیم بندی کرد؛ گواتر شماره 1 آن گونه است که بزرگی غده دیده نشده ولی قابل لمس باشد. گواتر شماره 2 ، هم دیده شده و هم لمس می شود،. گواتر شماره 3و4 بستگی به میزان بزرگی غده دارد، که خوشبختانه گواترهای انواع3و4 در ایران در حال ریشه کنی می باشند

سنگ بلور نمک

 

سنگ بلور نمک

دارای انرژی های بسیاری است که جهت درمان های زیر مفید است:

- درمان انواع درد ها همچون پا ،زانو ،مچ ، دست ، کمر درد که همراه با ورم و یا کبودی هستند.

- درمان بیماری های ریوی ، آسم و سرفه.

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمک،نمک شیلاتی،نمک نخودی، نمک شکری، نمک صدفی، نمک پودری(نمک نرم صنعتی)،نمک میکس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداری از بزرگترین معدن سنگ نمک خاورمیانه

بسته بندی متنوع از 25 تا 1500 کیلویی

کمترین زمان، بالاترین کیفیت، مناسب ترین قیمت

همکاری جهت حمل تا بنادر و کلیه نقاط مرزی، ترخیص و حمل تا مقصد (به ویژه حمل دریایی)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com

- انرژی زا و یا شفا بخش نمودن گیاهان و سنگ ها.

- ایجاد آرامش در افراد و کاهش استرس ، اضطراب و عصبانیت مفید است.

درمان انواع درد ها همچون  پا ،زانو ،مچ ، دست ، کمر درد که همراه با ورم و یا کبودی هستند:

طریقه استفاده : مقداری بلور نمک را بر روی تعدادی برگ آلو به مدت ده دقیقه قرار دهید تا انرژی های مثبت و شفا بخش برگ ها نیز جذب شده وسپس بلور های نمک را بر روی محل درد به مدت بیست دقیقه بگذارید . در این مدت باید زیر نور آفتاب درازبکشید . این روش را روزی یک بار در هنگام ظهر تکرار کنید .

توجه داشته باشید که بلور نمک بسیار حساس است و خیلی سریع انرژی های منفی محیط اطراف خویش را جذب می نماید . بنابراین می بایستی آنها را به دور از امواج منفی نگهداری نمایید . بلور نمک، امواج منفی را از فاصله ی 5 متری حتی با وجود مانع جذب می کند . بهتر است همیشه قبل و بعد از استفاده از بلور های نمک ، آنها را مدتی زیر نور آفتاب قرار دهید تا امواج منفی خارج شوند .

درمان بیماری های ریوی، آسم و سرفه:

طریقه استفاده : مقدار بلور نمک را به مدت ده دقیقه زیر نور آفتاب داغ بگذارید . همچنین مقداری اسفنج را نیز به مدت پنج دقیقه در آفتاب قرار داده و سپس بلور نمک را بر روی اسفنج گذاشته و آنها را درون ظرفی که تعدادی از برگ های درختان : انجیر ، زردآلو ، شاه توت ، توت و مو قبلاً در آن نهاده شده ، به مدت پنج دقیقه قرار دهید . سپس بلور نمک را بر روی چاکرای پنجم ( گلو ) به مدت ده دقیقه بگذارید . اکنون بلور نمک را دو باره داخل آن ظرف گذاشته و آنها را به مدت ده دقیقه در آفتاب قرار دهید . سپس بلور نمک را به مدت سه دقیقه داخل یک لیوان آب گذاشته و پس از آن بلور نمک را بر داشته و آب را میل کنید . توجه داشته باشید که تا دو ساعت نباید هیچ چیزی ( حتی آب ) بخورید این روش را روزی یک بار تکرار نموده و هرگز از بلور نمک مخصوص فرد دیگر استفاده نکنید . چرا که مدارات مغناطیسی اطراف بدن انسان ها با یکدیگر متفاوت بوده و مقداری از انرژی های منفی بیمار ممکن است به فرد دیگر انتقال یابد . بنا بر این هر فردی می با یست یک تکه بلور نمک مخصوص به خود داشته با شد .

انرژی زا و یا شفا بخش نمودن گیاهان و سنگ ها:

طریقه استفاده : چنانچه یک قطعه بلور نمک را به مدت ده دقیقه در آفتاب گذاشته و سپس به مدت یک ساعت در کنار گیاه ، میوه و یا یک قطعه سنگ قرار دهید ، انرژی های مثبت و مفید موجود در بلورنمک به آن منتقل می گردد .

توجه داشته باشید که قرار گرفتن بلور نمک در کنار میوه هایی همچون : سیب ، موز و هندوانه ، مقدار انرژی موجی آنها را تقویت می نماید . چنانچه مقداری از آن میوه را میل کنید ، علاوه بر کسب انرژی های مثبت و انرژی زا بودن، با قرار دادن مقدار کمی از آن میوه بر روی چشم سوم خویش ، انرژی آن را نیز کاملاً احساس خواهید نمود . این  انرژی که از بلور نمک دریافت می شود ، فقط به مدت یک ساعت در میوه و یا جسم باقی می ماند  و سپس نابود می شود .

ایجاد آرامش در افراد و کاهش استرس ، اضطراب و عصبا نیت:

طریقه استفاده: کا فیست یک قطعه بلور نمک را به مدت ده دقیقه بر روی چشم سوم خو یش قرار دهید .

هاله نمک: نمک دارای هاله ای به صورت موجی بوده و دارای حدود 30 سانتی متر ارتفاع است که به رنگ های سرد مانند : سبز ، آبی ، یشمی ، فیروزه ای ، لا جوردی ، بنفش ، نیلی و ... می باشد .

توصیه ها :

-بهتر است خانم های باردار قبل از سه ماهگی به هیچ عنوان بلور نمک را لمس نکنند .

-بلور نمک باید فقط بر روی خاک قرار داشته و با اجسام دیگر و گیاهان حداقل 5 متر فاصله داشته باشد .